PROJECTS & EVENTS

MASSADER: Resource Management System for History Education 17.02.2020 - 21.02.2020

“A LEAP TOWARDS THE DIGITAL WORLD IN HISTORY EDUCATION: LEBANON AND THE ARAB WORLD” is launched by LAH in collaboration with CLS. The project involves the creation a Resource Management System (RMS), MASSADER, to support history teachers in Lebanon and the Arab World.
The first workshop kicked off at LAU on 17 February, with participation from Egypt, Jordan, and Lebanon. After they were introduced to the project, participants embarked on a journey for producing history education sources. In the next few days, we will be visiting many libraries and archive. Participants form the first cohort of teachers and experts that will feed the website.
تمّ إطلاق مشروع “قفزة إلى العالم الرقمي والذي يشمل إنشاء منصة توفّر مصادر تعليمية للمعلّمين في لبنان والعالم العربي، بالتعاون مع مركز الدراسات اللبنانية . بدأ المشغل الاوّل في ١٧ شباط بمشاركة مجموعة من معلّمي التاريخ من مصر والأردن ولبنان في مكتبة الجامعة اللبنانية الاميركية في بيروت. بعد التعرف على المشروع، باشروا في انتاج باقة من المصادر سيتضمنها الموقع. وسيكون لنا في الأيام المقبلة زيارات إلى عدد من المكتبات والأرشيفات. وتشكل مجموعة المشاركين الدفعة الأولى من الأخصائيين الذين سيغذون الموقع.

BACK TO TOP